Fratelli La Bufala

30° 50 Top World Artisan Pizza Chains 2022



Il marchio nasce a Napoli, nel 2003, da un’idea di Geppi Marotta che ha reso Fratelli La Bufala leader di mercato in Italia e nel mondo, con una crescita esponenziale nel giro di pochi anni. L’innovazione dell’idea imprenditoriale sta nel porsi come ambasciatore della pizza napoletana a livello internazionale, attraverso una rete di ristoranti con un’identità comune, pur mantenendo ciascuno la propria unicità. Genuinità dei prodotti e cucina tradizionale sono i principi ispiratori di Fratelli La Bufala, che sfida omologazione e cibo standardizzato portando oltre-confine l’autentica cultura partenopea. Da Napoli a Londra, da Milano a Dubai, da Roma a Miami, sono molti i ristoranti Fratelli La Bufala in Italia e all’estero, parte di proprietà e parte in franchising, presenti su strada, all’interno di centri commerciali e aeroporti. Il restyling dello storico ristorante di Mergellina a Napoli segna, nel 2018, l’inaugurazione di una nuova strategia retail che valorizza alcune location come Milano, Roma, Londra.



This brand originated in Naples in 2003 from a concept by which Geppi Marotta has made Fratelli La Bufala the market leader in Italy and the world. They have experienced exponential growth in the span of a few years. The innovation of the business idea lies in acting as an ambassador of Neapolitan pizza at an international level through a network of restaurants with a common identity. At the same time, however, each venue maintains its uniqueness. Genuine products and traditional cuisine are the inspiring principles of Fratelli La Bufala. They challenge homologation and standardized food by bringing authentic Neapolitan culture across borders. From Naples to London, from Milan to Dubai, from Rome to Miami, there are many Fratelli La Bufala venues both in Italy and abroad. They are partly owned or partly franchised, present on streets, inside shopping centers and even in airports. The 2018 restyling of the historic Mergellina restaurant in Naples marks the beginning of a new retail strategy that valorizes the locations in Milan, Rome and London.
like
pizzaiolo/owner:

Giuseppe Marotta (Founder)

scarica foto

Global Partners

50 Top Social

50 Top World